Osobně používám emailovou schránku od Googlu od 4.4. 2005, tedy jsem ji začal používat v době, kdy ani nebyla lokalizována do Češtiny a prakticky ihned se stala mou výchozí emailovou schránkou. Problém se spam filtrem mě potkal asi ve dvou případech, jedním z nich byl např. přeposílání pošty ze školního účtu na Gmail.
Tento problém se dá vyřešit pomocí filtrů, viz následující návod.
...poté se přepněte do části Filtry...
...Nyní vytvoříme nový filtr...
...viz níže, pozorně číst!
Tato část je nekritičtější, v této části volíme pravidlo filtru. Pomocí pravidla filtru pozná Gmail poštu, na kterou má aplikovat všechny činnosti, které nastavíme v dalším kroku.Pokud Vám tedy například končí pošta od odesílatele pepa@pepik.ctz ve spamu, pak napište do kolonky Od právě tu jeho emailovou adresu.
Máte na výběr bud ji uvést celou, čili například pepa@pepik.ctz, nebo jen @pepik.ctz, rozdíl je v tom, že pokud použijete celou adresu (pepa@pepik.ctz), pak se aplikuje filtr jen na poštu, která příjde z té, přesně určené, adresy. Pokud naopak použijete pouze @pepik.ctz, pak se filtr bude aplikovat na všechny adresy, které obsahují @pepik.ctz, čili i na pepa@pepik.ctz, tak i třeba na josef@pepik.ctz.
Proto si vždy rozmyslete, co je pro Vás lepší. Samozřejmě můžete použít i další typy zápisů, či použít úplně jiná kritéria, což už daleko přesahuje téma tohoto článku, pro účely tohoto článku bohatě stačí výše uvedené. nyní se již tedy přesuneme k dalšímu kroku.
Správnost Vašeho zápisu si můžete ověřit kliknutím na tlačítko "Test hledání", po jeho kliknutí se Vám níže vypíší všechny emaily, na které lze aplikovat dané pravidlo.
Přechod na další krok proveďte zápisem Vámi vybrané adresy do kolonky "Od" a kliknutím na tlačítko "Další krok"
...Nyní si vybíráme, co se s poštou, která odpovídá filtru, má vlastně udělat...
Opět se zde na chvíli zastavíme. Jedinné, co opravdu musíte zaškrtnout je možnost "Nikdy nepřesouvat do složky Spam", samozřejmě nesmíte zaškrtnout možnost "Smazat", ale to je logické si myslím. :) Taktéž ještě doporučuji vybrat možnost "Použít filtr pro níže uvedené konverzace", čímž se Vám aplikuje filtr i na již došlou poštu.
Další volby jsou jen volitelné, tudíž nepovinné, ale hodí se, třeba volbou "označit hvězdičkou" zajistíte, že takové emaily nepřehlédnete, protože u nich bude poměrně výrazná hvězdička.
Pomocí štítků zas označíte takové emaily a jednodušeji je pak všechny naleznete, bude stačit kliknout na patřičný štítek v menu Štítky v levém sloupci Gmailu a všechny se Vám zobrazí v přehledném seznamu ať jsou jakkoli staré. Štítky jsou lepší náhradou pro zastaralé složky.
Osobně jsem tedy vybral obě možnosti, protože se jednak takové emaily neztratí ve výpisu došlých emailů a navíc je budu mít vždy přehledně dostupné.
Nyní můžeme pokračovat dalším krokem, čili si vyberte dle svého výběru, hlavně nezapoměňte vybrat to, co jsem uvedl výše a pokračujte kliknutím na tlačítko "Vytvořit filtr".
...Hotovo
A filtr je vytvořen. Od této chvíle by Vám již neměla pošta od daného člověka či instituce končit ve spamu, navíc, pokud jste si nastavili filtr dle doporučení, by jste měli mít tuto poštu označenu hvězdičkou a patřičně oštítkovanou, pro lepší pozdější dostupnost.
Snad Vám tento návod pomůže k lepšímu fungování Gmailu. Až na někdy přísný spam filtr je Gmail opravdu nejlepším free emailovou službou dostupnou na současném trhu, lepší než třeba free email od seznamu či jiných českých poskytovatelů zdarma dostupných emailů (cetrum, atlas...)
Žádné komentáře:
Okomentovat