15. března 2009

Jak spustit Nastavení KDE 4.2.1 s root právy

Již od prvních verzí KDE 4, které jsem zkoušel, jsem si všiml jednoho zdánlivě neřešitelného problému, nepřišel jsem na to, jak spustit nastavení KDE s root právy, protože bez nich se nedala nastavit například přihlašovací obrazovka KDM.

Nikdy jsem to nějak zásadně neřešil - jelikož jsem dlouhou dobu používal i GNOME, měl jsem nastaven za výchozí právě GDM a přihlašovací obrazovku jsem modifikoval pomocí nástrojů přítomných v GNOME.

Až nedávno mi "spadlo" nenávratně GNOME a od té doby tudíž musím používat pouze KDM, protože se mi s GDM od té chvíle nepodařilo přihlásit do jakéhokoli prostředí. GDM bylo jako takové funkční, normálně zobrazilo tradiční vzhled přihlašovací obrazovky, ale po vepsání přihlašovacích údajů se proces přihlašování zastavil, či spíše zasekl.

Řešení problému:

První co mě napadlo bylo, že tento nástroj spustím přes příkazovou řádku s root právy:

su

napsal jsem heslo root uživatele

systemsettings

Výsledkem bylo následující hlášení:

(17715)/: KUniqueApplication: Cannot find the D-Bus session server

(17714)/: KUniqueApplication: Pipe closed unexpectedly.

Dlouhou dobu jsem nepřišel na to, jak z tohoto problému ven. Nakonec mi úplnou náhodou pomohlo opět forum na stránkách mandriva.com. Už ani nevím, kde přesně jsem to našel, ale v jednom topicu jsem viděl pro mě neznámý tvar příkazu su: su - . Bylo u toho napsáno, že se takto dá také přihlásit jako root.

Tak jsem si řekl, že proč to nezkusit a hle pomohlo to, čili pro spuštění nastavení KDE 4.2 s root právy stačí toto (pochopitelně pomocí konsole či jiných nástrojů) :

su -
systemsettings

V tomto případě již naběhlo Nastavení KDE 4.2.1 v pořádku, bez jediné chybičky či varovného hlášení v konsoli. S takto spuštěným Nastavením KDE 4.2.1 je již změna přihlašovací obrazovky hračkou...

2 komentáře:

  1. Nejedná se o nedostatek KDE, ale o bug Mandrivy a netýkal se pouze systemsettings, ale spuštění jakékoliv aplikace založené na KDE4. Byl uveden i v erratech (včetně tohoto řešení) a mám pocit, že již byl opraven (s výměnou hardwaru jsem změnil i distribuci, takže si nejsem zcela jist) a stačí si aktualizovat systém.

    OdpovědětVymazat
  2. Systém mám aktuální, žádné aktualizace mi to nenabízí, cokoli chce aktualizovat, není problém, aktualizace mi chodí velmi často...tak nevím...Každopádně děkuji za informace

    OdpovědětVymazat